Inpage Navigation Section: Överblick
Den nya Ninja 1100SX erbjuder det ultimata inom sporttouring. Skapad för att leverera hög prestanda, avancerad teknik och enastående komfort för sportkörning och heldagstouring, sätter Ninja 1100SX en ny standard för sporttouringprestanda.
Färger
Show all
Show less
180400,00
Inpage Navigation Section: Galleri
Inpage Navigation Section: Funktioner och specifikationer
Ninja 1100SX tar sportkörningsglädjen till nästa nivå med en större motor och förbättrad KQS. Sportig hantering, supersportinspirerade chassikomponenter och den dynamiska Ninja-designen från föregångaren har behållits, medan det mycket välbalanserade motor-chassipaketet bidrar till spänning vid gatukörning i en mängd olika situationer.
Ninja 1100SX tar sportkörningsglädjen till nästa nivå med en större motor och förbättrad KQS. Sportig hantering, supersportinspirerade chassikomponenter och den dynamiska Ninja-designen från föregångaren har behållits, medan det mycket välbalanserade motor-chassipaketet bidrar till spänning vid gatukörning i en mängd olika situationer.
Dubbla Brembo frambromsskivor som bromsas av Brembo M4.32-ok kompletteras av en Brembo-huvudcylinder och stålförstärkta bromsslangar för att ge utmärkt bromskraft och exakt bromsprestanda.
Dubbla Brembo frambromsskivor som bromsas av Brembo M4.32-ok kompletteras av en Brembo-huvudcylinder och stålförstärkta bromsslangar för att ge utmärkt bromskraft och exakt bromsprestanda.
En Öhlins S46-bakdämpare ger en mjuk känsla och stor justerbarhet för att anpassa inställningarna efter förarens önskemål.
En Öhlins S46-bakdämpare ger en mjuk känsla och stor justerbarhet för att anpassa inställningarna efter förarens önskemål.
Baserad på Ninja 1000SX:s beprövade och populära motor har Ninja 1100SX:s motor en cylindervolym på 1 099 cm³ och levererar 11,5 kgƒ·m vridmoment. Den vätskekylda, 4-takts rak fyracylindriga motorn drar nu ännu starkare i lågt till mellanvarv—vilket föraren märker direkt och ofta använder—medan prestandan vid höga varv förblir robust och ger en allsidigt förbättrad känsla av motorkraft och respons.
Baserad på Ninja 1000SX:s beprövade och populära motor har Ninja 1100SX:s motor en cylindervolym på 1 099 cm³ och levererar 11,5 kgƒ·m vridmoment. Den vätskekylda, 4-takts rak fyracylindriga motorn drar nu ännu starkare i lågt till mellanvarv—vilket föraren märker direkt och ofta använder—medan prestandan vid höga varv förblir robust och ger en allsidigt förbättrad känsla av motorkraft och respons.
Värmehandtag (tillgängliga som tillbehör på standardmodellen) håller förarens händer varma när det blir kallt, vilket ökar komforten vid både stadskörning och långdistansturer. De omsluter hela handtagen och säkerställer utmärkt värme.
Värmehandtag (tillgängliga som tillbehör på standardmodellen) håller förarens händer varma när det blir kallt, vilket ökar komforten vid både stadskörning och långdistansturer. De omsluter hela handtagen och säkerställer utmärkt värme.
Ninja 1100SX:s mycket styva aluminiumram erbjuder hög grad av masscentrering, vilket ger en balans mellan smidighet och fast hantering. Motorcykeln svarar snabbt på förarens input samtidigt som den har utmärkt förmåga att absorbera gupp och spår i vägen. Mycket stabil, med utmärkt raklinjestabilitet och ett tryggt grepp i kurvor, gör Ninja 1100SX det enkelt att tillbringa långa timmar i sadeln.
Ninja 1100SX:s mycket styva aluminiumram erbjuder hög grad av masscentrering, vilket ger en balans mellan smidighet och fast hantering. Motorcykeln svarar snabbt på förarens input samtidigt som den har utmärkt förmåga att absorbera gupp och spår i vägen. Mycket stabil, med utmärkt raklinjestabilitet och ett tryggt grepp i kurvor, gör Ninja 1100SX det enkelt att tillbringa långa timmar i sadeln.
Vikter som lagts till inuti styret kompletteras med tyngre styrändar för att minimera vibrationer under körning.
Vikter som lagts till inuti styret kompletteras med tyngre styrändar för att minimera vibrationer under körning.
Den tvåvägs Kawasaki Quick Shifter (KQS) är nu ännu enklare och roligare att använda, med smidigare växling vid både acceleration och inbromsning. Den fungerar nu vid ett lägre minimivarv, vilket underlättar växling vid lägre hastigheter och förbättrar körkänslan vid mer avslappnad körning.
Den tvåvägs Kawasaki Quick Shifter (KQS) är nu ännu enklare och roligare att använda, med smidigare växling vid både acceleration och inbromsning. Den fungerar nu vid ett lägre minimivarv, vilket underlättar växling vid lägre hastigheter och förbättrar körkänslan vid mer avslappnad körning.
Ninja 1100SX är utrustad med en mängd förarstödteknologi som är utformad för att hjälpa föraren att fullt ut njuta av motorcykelns sportiga prestanda.
Ninja 1100SX är utrustad med en mängd förarstödteknologi som är utformad för att hjälpa föraren att fullt ut njuta av motorcykelns sportiga prestanda.
Ninja 1100SX:s avslappnade körställning erbjuder både kontroll och komfort. Den är utformad för att passa allt från stadskörning till touring och sportkörning. Denna kombination av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av olika körsituationer.
Ninja 1100SX:s avslappnade körställning erbjuder både kontroll och komfort. Den är utformad för att passa allt från stadskörning till touring och sportkörning. Denna kombination av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av olika körsituationer.
Ninja 1100SX uppnår både ökad motoreffekt och förbättrad bränsleeffektivitet samtidigt tack vare reviderade motorkomponenter, längre 5:e och 6:e växel samt en lägre varvtalsgräns.
Ninja 1100SX uppnår både ökad motoreffekt och förbättrad bränsleeffektivitet samtidigt tack vare reviderade motorkomponenter, längre 5:e och 6:e växel samt en lägre varvtalsgräns.
Designen, som framhäver Ninja 1100SX:s Ninja-familjeidentitet och sportiga körpotential, har strömlinjeformade kåpor och en enkeltsidig ljuddämpare.
Designen, som framhäver Ninja 1100SX:s Ninja-familjeidentitet och sportiga körpotential, har strömlinjeformade kåpor och en enkeltsidig ljuddämpare.
Monteringssystemet för tillbehörsväskorna gör det mycket enkelt att fästa och ta bort dem, vilket ökar bekvämligheten. Systemet smälter sömlöst samman väskorna med motorcykelns bakparti och placerar dem nära motorcykelns centrumlinje. Den rena, avskalade designen gör att bakdelen fortfarande ser snygg ut när väskorna tas bort.
Monteringssystemet för tillbehörsväskorna gör det mycket enkelt att fästa och ta bort dem, vilket ökar bekvämligheten. Systemet smälter sömlöst samman väskorna med motorcykelns bakparti och placerar dem nära motorcykelns centrumlinje. Den rena, avskalade designen gör att bakdelen fortfarande ser snygg ut när väskorna tas bort.
Kawasakis farthållarsystem gör det möjligt att hålla en önskad hastighet med en enkel knapptryckning. När systemet är aktiverat behöver föraren inte ständigt hålla gasreglaget. Detta minskar belastningen på höger hand vid långdistanskörning, möjliggör avslappnad cruising och bidrar till hög körkomfort.
Kawasakis farthållarsystem gör det möjligt att hålla en önskad hastighet med en enkel knapptryckning. När systemet är aktiverat behöver föraren inte ständigt hålla gasreglaget. Detta minskar belastningen på höger hand vid långdistanskörning, möjliggör avslappnad cruising och bidrar till hög körkomfort.
Ett USB-C uttag är nu monterat på vänster styre och erbjuder föraren en praktisk strömkälla.
Ett USB-C uttag är nu monterat på vänster styre och erbjuder föraren en praktisk strömkälla.
Med längre 5:e och 6:e växlar kan föraren köra i lägre varvtal på motorvägen, vilket ökar komforten vid touring och förbättrar bränsleeffektiviteten.
Med längre 5:e och 6:e växlar kan föraren köra i lägre varvtal på motorvägen, vilket ökar komforten vid touring och förbättrar bränsleeffektiviteten.
Förbättrad bränsleeffektivitet, längre 5:e och 6:e växel samt ett USB Type-C-uttag monterat på styret gör längre resor ännu mer njutbara. Precis som tidigare erbjuder en upprätt körställning, hanterbar kraftleverans och säker hantering mångsidighet för vardagskörning, medan utmärkt vindskydd, elektronisk farthållare och ett sömlöst integrerat tillbehörsväskesystem bidrar till bekväma helgresor.
Förbättrad bränsleeffektivitet, längre 5:e och 6:e växel samt ett USB Type-C-uttag monterat på styret gör längre resor ännu mer njutbara. Precis som tidigare erbjuder en upprätt körställning, hanterbar kraftleverans och säker hantering mångsidighet för vardagskörning, medan utmärkt vindskydd, elektronisk farthållare och ett sömlöst integrerat tillbehörsväskesystem bidrar till bekväma helgresor.
Vindskyddet som ges av de heltäckande kåporna kompletteras av en vindruta med fyra justerbara positioner. Vindrutan kan justeras för hand (utan verktyg).
Vindskyddet som ges av de heltäckande kåporna kompletteras av en vindruta med fyra justerbara positioner. Vindrutan kan justeras för hand (utan verktyg).
Ninja 1100SX:s avslappnade körställning erbjuder både kontroll och komfort. Den är utformad för att passa allt från stadskörning till touring och sportkörning. Denna kombination av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av olika körsituationer.
Ninja 1100SX:s avslappnade körställning erbjuder både kontroll och komfort. Den är utformad för att passa allt från stadskörning till touring och sportkörning. Denna kombination av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av olika körsituationer.
Ninja 1100SX tar sportkörningsglädjen till nästa nivå med en större motor och förbättrad KQS. Sportig hantering, supersportinspirerade chassikomponenter och den dynamiska Ninja-designen från föregångaren har behållits, medan det mycket välbalanserade motor-chassipaketet bidrar till spänning vid gatukörning i en mängd olika situationer.
Ninja 1100SX tar sportkörningsglädjen till nästa nivå med en större motor och förbättrad KQS. Sportig hantering, supersportinspirerade chassikomponenter och den dynamiska Ninja-designen från föregångaren har behållits, medan det mycket välbalanserade motor-chassipaketet bidrar till spänning vid gatukörning i en mängd olika situationer.
Dubbla Brembo frambromsskivor som bromsas av Brembo M4.32-ok kompletteras av en Brembo-huvudcylinder och stålförstärkta bromsslangar för att ge utmärkt bromskraft och exakt bromsprestanda.
Dubbla Brembo frambromsskivor som bromsas av Brembo M4.32-ok kompletteras av en Brembo-huvudcylinder och stålförstärkta bromsslangar för att ge utmärkt bromskraft och exakt bromsprestanda.
En Öhlins S46-bakdämpare ger en mjuk känsla och stor justerbarhet för att anpassa inställningarna efter förarens önskemål.
En Öhlins S46-bakdämpare ger en mjuk känsla och stor justerbarhet för att anpassa inställningarna efter förarens önskemål.
Baserad på Ninja 1000SX:s beprövade och populära motor har Ninja 1100SX:s motor en cylindervolym på 1 099 cm³ och levererar 11,5 kgƒ·m vridmoment. Den vätskekylda, 4-takts rak fyracylindriga motorn drar nu ännu starkare i lågt till mellanvarv—vilket föraren märker direkt och ofta använder—medan prestandan vid höga varv förblir robust och ger en allsidigt förbättrad känsla av motorkraft och respons.
Baserad på Ninja 1000SX:s beprövade och populära motor har Ninja 1100SX:s motor en cylindervolym på 1 099 cm³ och levererar 11,5 kgƒ·m vridmoment. Den vätskekylda, 4-takts rak fyracylindriga motorn drar nu ännu starkare i lågt till mellanvarv—vilket föraren märker direkt och ofta använder—medan prestandan vid höga varv förblir robust och ger en allsidigt förbättrad känsla av motorkraft och respons.
Värmehandtag (tillgängliga som tillbehör på standardmodellen) håller förarens händer varma när det blir kallt, vilket ökar komforten vid både stadskörning och långdistansturer. De omsluter hela handtagen och säkerställer utmärkt värme.
Värmehandtag (tillgängliga som tillbehör på standardmodellen) håller förarens händer varma när det blir kallt, vilket ökar komforten vid både stadskörning och långdistansturer. De omsluter hela handtagen och säkerställer utmärkt värme.
Ninja 1100SX:s mycket styva aluminiumram erbjuder hög grad av masscentrering, vilket ger en balans mellan smidighet och fast hantering. Motorcykeln svarar snabbt på förarens input samtidigt som den har utmärkt förmåga att absorbera gupp och spår i vägen. Mycket stabil, med utmärkt raklinjestabilitet och ett tryggt grepp i kurvor, gör Ninja 1100SX det enkelt att tillbringa långa timmar i sadeln.
Ninja 1100SX:s mycket styva aluminiumram erbjuder hög grad av masscentrering, vilket ger en balans mellan smidighet och fast hantering. Motorcykeln svarar snabbt på förarens input samtidigt som den har utmärkt förmåga att absorbera gupp och spår i vägen. Mycket stabil, med utmärkt raklinjestabilitet och ett tryggt grepp i kurvor, gör Ninja 1100SX det enkelt att tillbringa långa timmar i sadeln.
Vikter som lagts till inuti styret kompletteras med tyngre styrändar för att minimera vibrationer under körning.
Vikter som lagts till inuti styret kompletteras med tyngre styrändar för att minimera vibrationer under körning.
Den tvåvägs Kawasaki Quick Shifter (KQS) är nu ännu enklare och roligare att använda, med smidigare växling vid både acceleration och inbromsning. Den fungerar nu vid ett lägre minimivarv, vilket underlättar växling vid lägre hastigheter och förbättrar körkänslan vid mer avslappnad körning.
Den tvåvägs Kawasaki Quick Shifter (KQS) är nu ännu enklare och roligare att använda, med smidigare växling vid både acceleration och inbromsning. Den fungerar nu vid ett lägre minimivarv, vilket underlättar växling vid lägre hastigheter och förbättrar körkänslan vid mer avslappnad körning.
Ninja 1100SX är utrustad med en mängd förarstödteknologi som är utformad för att hjälpa föraren att fullt ut njuta av motorcykelns sportiga prestanda.
Ninja 1100SX är utrustad med en mängd förarstödteknologi som är utformad för att hjälpa föraren att fullt ut njuta av motorcykelns sportiga prestanda.
Ninja 1100SX:s avslappnade körställning erbjuder både kontroll och komfort. Den är utformad för att passa allt från stadskörning till touring och sportkörning. Denna kombination av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av olika körsituationer.
Ninja 1100SX:s avslappnade körställning erbjuder både kontroll och komfort. Den är utformad för att passa allt från stadskörning till touring och sportkörning. Denna kombination av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av olika körsituationer.
Ninja 1100SX uppnår både ökad motoreffekt och förbättrad bränsleeffektivitet samtidigt tack vare reviderade motorkomponenter, längre 5:e och 6:e växel samt en lägre varvtalsgräns.
Ninja 1100SX uppnår både ökad motoreffekt och förbättrad bränsleeffektivitet samtidigt tack vare reviderade motorkomponenter, längre 5:e och 6:e växel samt en lägre varvtalsgräns.
Designen, som framhäver Ninja 1100SX:s Ninja-familjeidentitet och sportiga körpotential, har strömlinjeformade kåpor och en enkeltsidig ljuddämpare.
Designen, som framhäver Ninja 1100SX:s Ninja-familjeidentitet och sportiga körpotential, har strömlinjeformade kåpor och en enkeltsidig ljuddämpare.
Monteringssystemet för tillbehörsväskorna gör det mycket enkelt att fästa och ta bort dem, vilket ökar bekvämligheten. Systemet smälter sömlöst samman väskorna med motorcykelns bakparti och placerar dem nära motorcykelns centrumlinje. Den rena, avskalade designen gör att bakdelen fortfarande ser snygg ut när väskorna tas bort.
Monteringssystemet för tillbehörsväskorna gör det mycket enkelt att fästa och ta bort dem, vilket ökar bekvämligheten. Systemet smälter sömlöst samman väskorna med motorcykelns bakparti och placerar dem nära motorcykelns centrumlinje. Den rena, avskalade designen gör att bakdelen fortfarande ser snygg ut när väskorna tas bort.
Kawasakis farthållarsystem gör det möjligt att hålla en önskad hastighet med en enkel knapptryckning. När systemet är aktiverat behöver föraren inte ständigt hålla gasreglaget. Detta minskar belastningen på höger hand vid långdistanskörning, möjliggör avslappnad cruising och bidrar till hög körkomfort.
Kawasakis farthållarsystem gör det möjligt att hålla en önskad hastighet med en enkel knapptryckning. När systemet är aktiverat behöver föraren inte ständigt hålla gasreglaget. Detta minskar belastningen på höger hand vid långdistanskörning, möjliggör avslappnad cruising och bidrar till hög körkomfort.
Ett USB-C uttag är nu monterat på vänster styre och erbjuder föraren en praktisk strömkälla.
Ett USB-C uttag är nu monterat på vänster styre och erbjuder föraren en praktisk strömkälla.
Med längre 5:e och 6:e växlar kan föraren köra i lägre varvtal på motorvägen, vilket ökar komforten vid touring och förbättrar bränsleeffektiviteten.
Med längre 5:e och 6:e växlar kan föraren köra i lägre varvtal på motorvägen, vilket ökar komforten vid touring och förbättrar bränsleeffektiviteten.
Förbättrad bränsleeffektivitet, längre 5:e och 6:e växel samt ett USB Type-C-uttag monterat på styret gör längre resor ännu mer njutbara. Precis som tidigare erbjuder en upprätt körställning, hanterbar kraftleverans och säker hantering mångsidighet för vardagskörning, medan utmärkt vindskydd, elektronisk farthållare och ett sömlöst integrerat tillbehörsväskesystem bidrar till bekväma helgresor.
Förbättrad bränsleeffektivitet, längre 5:e och 6:e växel samt ett USB Type-C-uttag monterat på styret gör längre resor ännu mer njutbara. Precis som tidigare erbjuder en upprätt körställning, hanterbar kraftleverans och säker hantering mångsidighet för vardagskörning, medan utmärkt vindskydd, elektronisk farthållare och ett sömlöst integrerat tillbehörsväskesystem bidrar till bekväma helgresor.
Vindskyddet som ges av de heltäckande kåporna kompletteras av en vindruta med fyra justerbara positioner. Vindrutan kan justeras för hand (utan verktyg).
Vindskyddet som ges av de heltäckande kåporna kompletteras av en vindruta med fyra justerbara positioner. Vindrutan kan justeras för hand (utan verktyg).
Ninja 1100SX:s avslappnade körställning erbjuder både kontroll och komfort. Den är utformad för att passa allt från stadskörning till touring och sportkörning. Denna kombination av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av olika körsituationer.
Ninja 1100SX:s avslappnade körställning erbjuder både kontroll och komfort. Den är utformad för att passa allt från stadskörning till touring och sportkörning. Denna kombination av komfort och kontroll gör att föraren kan njuta av olika körsituationer.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar under hela svängen.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar genom hela svängen, från inbromsning, genom apex, till svängutgång, och justerar bromskraft och motoreffekt för att underlätta en smidig övergång från acceleration till bromsning och tillbaka igen. Systemet hjälper föraren att följa den tänkta linjen genom svängen. KCMF övervakar följande system (där tillämpligt): KTRC (inklusive traction, wheelie och sliding control), KIBS (inklusive pitching control), Kawasaki Engine Brake Control.
I kombination med Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram möjliggör input från IMU (Inertialmätningsenhet) en ännu mer precis medvetenhet om chassiets orientering, vilket är nyckeln till att ta Kawasakis elektronik till nästa nivå.
IMU betyder Förbättrad medvetenhet om chassiets orientering. Styrkan i Kawasakis banbrytande elektronik har alltid varit den mycket sofistikerade programmeringen som, med minimal hårdvara, ger ECU:n en exakt realtidsbild av vad chassiet gör. Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram gör skicklig användning av den magiska formeln för däckmodeller, eftersom det undersöker förändringar i flera parametrar, vilket gör att det kan ta hänsyn till förändrade väg- och däckförhållanden. Tillägget av en IMU (Inertialmätningsenhet) gör det möjligt att övervaka inerta krafter längs 6 DOF (grader av frihet). Acceleration längs de longitudinella, tvärgående och vertikala axlarna, samt rullhastighet och pitchhastighet mäts. Yaw-hastigheten beräknas av ECU:n. Denna extra feedback bidrar till en ännu tydligare realtidsbild av chassiets orientering, vilket möjliggör ännu mer exakt hantering för kontroll vid gränsen. Med tillägget av IMU och den senaste utvecklingen av Kawasakis avancerade modelleringsprogramvara, tar Kawasakis elektroniska motor- och chassihanteringsteknologi steget till nästa nivå och går från inställnings- och reaktionssystem till feedback-system för att leverera ännu högre nivåer av körglädje.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) möjliggör växling utan att använda kopplingen.
Designad för att hjälpa förare att maximera sin acceleration på banan genom att möjliggöra växling utan koppling vid fullgas, upptäcker KQS att växelspaken har aktiverats och skickar ett signal till ECU:n för att stänga av tändningen så att nästa växel kan läggas i utan att använda kopplingen. På modeller som erbjuder växling utan koppling även vid nedväxling, kontrollerar systemet automatiskt motorvarvtalet vid inbromsning så att nästa lägre växel kan väljas utan att använda kopplingen.
3-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasakis mest avancerade traction control-system, erbjuder ett urval av lägen som passar en mängd olika körsituationer, från sportkörning till touring.
3-läges KTRC kombinerar traction control-teknologin från både 1-läges KTRC, som ger förbättrad stabilitet i hala situationer genom att förhindra hjulspinn, och S-KTRC, som hjälper till att bibehålla optimal dragkraft vid sportkörning genom att förutsäga bakhjulens slir förhållande under acceleration, i ett enda system. Den praktiska handtagsbrytaren gör det möjligt att byta typ av traction control direkt genom att välja ett av de tre lägena, även under körning. Läge 1 och 2 bibehåller optimalt grepp vid kurvtagning, precis som S-KTRC. Designad med sportkörning i åtanke, möjliggör de snabb acceleration ut ur kurvor genom att maximera framdrivningen från bakhjulet. Läge 1 och 2 skiljer sig åt i hur mycket de ingriper. Läge 1, som är inställt för torra, bra greppande vägförhållanden, bibehåller den ideala slir förhållande för att säkerställa optimal dragkraft. Läge 3 fungerar som 1-läges KTRC och minskar effekten för att tillåta att grepp återfås när bakhjulens spin upptäcks. Det är idealiskt vid körning på hala vägar eller vid regn. Genom att göra det enkelt för förare att förändra traction control-karaktären är 3-läges KTRC Kawasakis mest avancerade motorhanteringssystem.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
KIBS (Kawasaki Intelligenta Antispinn-bromssystem) är ett högprecisions bromssystem designat specifikt för supersportmodeller, som erbjuder mycket effektiv bromsning samtidigt som en naturlig känsla bibehålls.
Kawasaki utvecklade KIBS för att ta hänsyn till de specifika hanteringsegenskaperna hos supersportmotorcyklar, vilket säkerställer mycket effektiv bromsning med minimal inverkan under hård sportkörning. Det är det första massproducerade bromssystemet som kopplar samman ABS ECU (Electronic Control Unit) och motor-ECU. Förutom hastigheten på fram- och bakhjulen övervakar KIBS också bromstrycket på frambromsoket, gasreglage position, motorvarvtal, kopplingsaktivering och växelposition. Denna mångsidiga information analyseras för att bestämma det ideala hydrauliska bromstrycket för frambromsen. Genom precis kontroll kan de stora tryckfall som ses i standard ABS-system undvikas. Dessutom kan tendensen hos supersportmodeller att bakhjulet lyfter vid kraftig inbromsning undertryckas, och bakbromsens kontrollerbarhet kan bibehållas vid nedväxling.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar under hela svängen.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) övervakar motor- och chassiparametrar genom hela svängen, från inbromsning, genom apex, till svängutgång, och justerar bromskraft och motoreffekt för att underlätta en smidig övergång från acceleration till bromsning och tillbaka igen. Systemet hjälper föraren att följa den tänkta linjen genom svängen. KCMF övervakar följande system (där tillämpligt): KTRC (inklusive traction, wheelie och sliding control), KIBS (inklusive pitching control), Kawasaki Engine Brake Control.
I kombination med Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram möjliggör input från IMU (Inertialmätningsenhet) en ännu mer precis medvetenhet om chassiets orientering, vilket är nyckeln till att ta Kawasakis elektronik till nästa nivå.
IMU betyder Förbättrad medvetenhet om chassiets orientering. Styrkan i Kawasakis banbrytande elektronik har alltid varit den mycket sofistikerade programmeringen som, med minimal hårdvara, ger ECU:n en exakt realtidsbild av vad chassiet gör. Kawasakis egna dynamiska modelleringsprogram gör skicklig användning av den magiska formeln för däckmodeller, eftersom det undersöker förändringar i flera parametrar, vilket gör att det kan ta hänsyn till förändrade väg- och däckförhållanden. Tillägget av en IMU (Inertialmätningsenhet) gör det möjligt att övervaka inerta krafter längs 6 DOF (grader av frihet). Acceleration längs de longitudinella, tvärgående och vertikala axlarna, samt rullhastighet och pitchhastighet mäts. Yaw-hastigheten beräknas av ECU:n. Denna extra feedback bidrar till en ännu tydligare realtidsbild av chassiets orientering, vilket möjliggör ännu mer exakt hantering för kontroll vid gränsen. Med tillägget av IMU och den senaste utvecklingen av Kawasakis avancerade modelleringsprogramvara, tar Kawasakis elektroniska motor- och chassihanteringsteknologi steget till nästa nivå och går från inställnings- och reaktionssystem till feedback-system för att leverera ännu högre nivåer av körglädje.
KQS (Kawasaki Quick Shifter) möjliggör växling utan att använda kopplingen.
Designad för att hjälpa förare att maximera sin acceleration på banan genom att möjliggöra växling utan koppling vid fullgas, upptäcker KQS att växelspaken har aktiverats och skickar ett signal till ECU:n för att stänga av tändningen så att nästa växel kan läggas i utan att använda kopplingen. På modeller som erbjuder växling utan koppling även vid nedväxling, kontrollerar systemet automatiskt motorvarvtalet vid inbromsning så att nästa lägre växel kan väljas utan att använda kopplingen.
3-läges KTRC (Kawasaki TRaction Control), Kawasakis mest avancerade traction control-system, erbjuder ett urval av lägen som passar en mängd olika körsituationer, från sportkörning till touring.
3-läges KTRC kombinerar traction control-teknologin från både 1-läges KTRC, som ger förbättrad stabilitet i hala situationer genom att förhindra hjulspinn, och S-KTRC, som hjälper till att bibehålla optimal dragkraft vid sportkörning genom att förutsäga bakhjulens slir förhållande under acceleration, i ett enda system. Den praktiska handtagsbrytaren gör det möjligt att byta typ av traction control direkt genom att välja ett av de tre lägena, även under körning. Läge 1 och 2 bibehåller optimalt grepp vid kurvtagning, precis som S-KTRC. Designad med sportkörning i åtanke, möjliggör de snabb acceleration ut ur kurvor genom att maximera framdrivningen från bakhjulet. Läge 1 och 2 skiljer sig åt i hur mycket de ingriper. Läge 1, som är inställt för torra, bra greppande vägförhållanden, bibehåller den ideala slir förhållande för att säkerställa optimal dragkraft. Läge 3 fungerar som 1-läges KTRC och minskar effekten för att tillåta att grepp återfås när bakhjulens spin upptäcks. Det är idealiskt vid körning på hala vägar eller vid regn. Genom att göra det enkelt för förare att förändra traction control-karaktären är 3-läges KTRC Kawasakis mest avancerade motorhanteringssystem.
Val av effektläge gör det möjligt att ändra motorns effekt för att passa körsituationen.
Modeller utrustade med flera effektlägen ger föraren ett enkelt val av motorns kraftleverans för att passa körförhållanden eller preferenser. Förutom Full Power-läget finns ett (Low) eller två (Middle, Low) alternativlägen där den maximala effekten är begränsad och gasresponsen är mjukare.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla ett konstant fordons hastighet. Detta förarstödsystem hjälper till att minska förartrötthet vid långa resor och bidrar till ökad komfort under långfärder.
Elektronisk farthållare gör det möjligt att hålla en önskad hastighet (motorvarvtal) med ett enkelt knapptryck. När systemet har aktiverats behöver föraren inte kontinuerligt hålla på gasen. Detta minskar belastningen på höger hand vid långresor, vilket möjliggör avslappnad körning och bidrar till en hög nivå av körkomfort.
Smartphone-anslutning bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse genom att möjliggöra för förare att koppla upp sig trådlöst till sin motorcykel.
Smart teknologi gör det möjligt för förare att trådlöst koppla upp sig till sin motorcykel. Genom smartphone-applikationen RIDEOLOGY THE APP kan flera instrumentfunktioner nås, vilket bidrar till en förbättrad motorcykelupplevelse. Fordonsinformation (såsom färddator, bränslemätare, underhållsschema, etc.) kan visas på smartphone. Körloggar (varierar beroende på modell, men kan inkludera GPS-rutt, växelläge, varvtal och annan information) kan visas på smartphone. När ansluten visas telefonnotiser (samtal, e-post) på instrumentpanelen. Förare kan också göra ändringar i motorcykelns instrumentinställningar (föredragna enheter, klock- och datuminställningar, etc.) via smartphone. Och på vissa modeller är det till och med möjligt att kontrollera och justera fordonsinställningar (såsom Rider Mode, elektroniska förarstödsfunktioner och lastinställningar) via smartphone.
KIBS (Kawasaki Intelligenta Antispinn-bromssystem) är ett högprecisions bromssystem designat specifikt för supersportmodeller, som erbjuder mycket effektiv bromsning samtidigt som en naturlig känsla bibehålls.
Kawasaki utvecklade KIBS för att ta hänsyn till de specifika hanteringsegenskaperna hos supersportmotorcyklar, vilket säkerställer mycket effektiv bromsning med minimal inverkan under hård sportkörning. Det är det första massproducerade bromssystemet som kopplar samman ABS ECU (Electronic Control Unit) och motor-ECU. Förutom hastigheten på fram- och bakhjulen övervakar KIBS också bromstrycket på frambromsoket, gasreglage position, motorvarvtal, kopplingsaktivering och växelposition. Denna mångsidiga information analyseras för att bestämma det ideala hydrauliska bromstrycket för frambromsen. Genom precis kontroll kan de stora tryckfall som ses i standard ABS-system undvikas. Dessutom kan tendensen hos supersportmodeller att bakhjulet lyfter vid kraftig inbromsning undertryckas, och bakbromsens kontrollerbarhet kan bibehållas vid nedväxling.
Elektroniskt styrda gasspjäll gör det möjligt för ECU:n att leverera den optimala mängden bränsle och luft till motorn.
Kawasakis helt elektroniska gasregleringssystem gör det möjligt för ECU:n att kontrollera volymen av både bränsle (via bränsleinsprutare) och luft (via gasspjäll) som levereras till motorn. Den optimala bränsleinsprutningen och gasspjällens position resulterar i en jämn och naturlig motorrespons samt den ideala motoreffekten. Systemet bidrar också avsevärt till minskade utsläpp. Elektroniska gasspjäll möjliggör även mer exakt kontroll av elektroniska motorhanteringssystem som S-KTRC och KTRC, samt gör det möjligt att implementera elektroniska system som KLCM, Kawasaki Engine Brake Control och Elektronisk farthållare.
Baserad på racingteknologi fungerar assistans- och slirkopplingen både som en back momentbegränsare och en självservo-mekanism som möjliggör ett lättare kopplingshandtag.
Baserad på feedback från racingaktiviteter använder Assistans- och Slirkopplingen två typer av kamaxlar (en assistanskam och en slirkam) för att antingen driva kopplingshubb och driftplatta ihop eller isär. Vid normal drift fungerar assistanskammen som en självservo-mekanism, som drar kopplingshubben och driftplattan samman för att komprimera kopplingsplattorna. Detta gör att den totala fjäderbelastningen på kopplingen kan minskas, vilket resulterar i en lättare känsla vid kopplingshandtaget när man använder kopplingen. När överdriven motorbromsning uppstår som en följd av snabba nedväxlingar (eller en oavsiktlig nedväxling) träder slirkammen i funktion och tvingar kopplingshubben och driftplattan isär. Detta avlastar trycket på kopplingsplattorna för att minska backmoment och hjälper till att förhindra att bakdäcket hoppar eller slirar. Denna racingfunktion är särskilt användbar vid sport- eller banåkning.
Horisontell baklänk bakfjädring placerar sin stötdämpare horisontellt, vilket bidrar avsevärt till effektivt utnyttjande av utrymme och masscentralisering.
Jämfört med Kawasakis traditionella Uni-Trak bakfjädring, som monterar stötdämparen vertikalt, är stötdämparen nästan horisontell med Horisentell baklänk bakfjädring. Kawasakis ursprungliga fjädrings arrangemang placerar stötdämparen mycket nära motorcykelns tyngdpunkt, vilket bidrar avsevärt till masscentralisering. Eftersom det inte finns någon länk eller stötdämpare som sticker ut under svängarmen, frigör detta utrymme för en större avgaskammare (en expansionskammare för avgaser som är placerad precis före ljuddämparen). Med en större kammare kan volymen på ljuddämparen minskas, och tunga avgaskomponenter kan koncentreras närmare motorcykelns mittpunkt, vilket ytterligare bidrar till masscentralisering. Resultatet är avsevärt förbättrad hantering. En annan fördel är att stötdämparen placeras långt bort från avgassystemets värme. Eftersom det blir svårare för värme från avgassystemet att påverka fjädringsolja och gastryck negativt, blir fjädringsprestandan mer stabil. Horisontell baklänk bakfjädring erbjuder många sekundära fördelar som dessa.
Indikator för ekonomisk körning är en symbol som visas på instrumentpanelen för att indikera fördelaktig bränsleförbrukning, och uppmuntrar till bränsleeffektiv körning.
Genom att använda högprecisions elektronisk kontroll för motorstyrning kan Kawasaki-modeller uppnå en hög nivå av bränsleeffektivitet. Bränsleförbrukningen påverkas dock i stor grad av gaspådrag, växelläge och andra faktorer som föraren har kontroll över. Indikatorn för ekonomisk körning är en funktion som visar när de aktuella körförhållandena resulterar i låg bränsleförbrukning. Systemet övervakar kontinuerligt bränsleförbrukningen, oavsett fordonshastighet, motorns varvtal, gaspådrag och andra körförhållanden. När bränsleförbrukningen är låg vid en viss hastighet (dvs. bränsleeffektiviteten är hög) visas en "ECO"-symbol på instrumentpanelens LCD-skärm. Genom att köra på ett sätt så att "ECO"-symbolen förblir tänd kan bränsleförbrukningen minskas. Medan den effektiva fordonshastigheten och motorns varvtal kan variera beroende på modell, kan föraren genom att vara uppmärksam på de förhållanden som gör att "ECO"-symbolen visas, förbättra sin bränsleeffektivitet – ett praktiskt sätt att öka räckvidden. Att hålla bränsleförbrukningen låg bidrar dessutom till att minimera den negativa miljöpåverkan.
ABS (Antispinnsystem) säkerställer stabil bromsprestanda genom att förhindra hjullåsning under bromsning.
Plötslig överanvändning av bromsarna, eller inbromsning på hala ytor (ytor med låg friktionskoefficient) såsom blöt asfalt eller gatubrunnar, kan orsaka att motorcykelns hjul låser sig och slirar. ABS (Antispinnsystem) utvecklades för att förhindra sådana incidenter. Kawasakis ABS-system styrs av högprecisionsprogrammering som är ytterst tillförlitlig, baserad på omfattande tester av olika körsituationer. Genom att säkerställa stabil bromsprestanda ger systemen föraren trygghet, vilket bidrar till större körglädje. För att möta särskilda krav hos vissa förare finns även specialiserade ABS-system. Till exempel är KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-lock Brake System) ett högprecisions bromssystem som är designat specifikt för supersportmodeller, vilket gör det möjligt för en bredare grupp förare att njuta av sportkörning. Genom att koppla samman fram- och bakbromsar ger K-ACT (Kawasaki Advanced Coactive-braking Technology) ABS förtroende för att njuta av långfärder på tunga modeller. Kawasaki arbetar kontinuerligt med att utveckla andra avancerade ABS-system.
Motortyp | Vätskekyld, 4-takts, rak fyra |
---|---|
Kompressionsförhållande | 11.8:1 |
Ventilsystem | DOHC, 16 ventiler |
Cylinderdiameter x slaglängd | 77.0 x 59.0 mm |
Motorvolym | 1,099 cm³ |
Bränslesystem | Bränsleinsprutning: 38 mm x 4 |
Smörjning | Tvångssmörjning, våtoljesump |
Startsystem | Elektrisk |
Tändning | Digital |
Maximal effekt | 100.0 kW {136 PS} / 9,000 varv/min |
---|---|
Maximalt vridmoment | 113.0 N•m {11.5 kgf•m} / 7,600 varv/min |
CO2-utsläpp | 126 g/km |
Bränsleförbrukning | 5.6 l/100km |
CO2-utsläpp 85 kW kit | 126.0 g/km |
Bränsleförbrukning 85kW kit | 5.6 l/100km |
Växellåda | 6-växlad, returväxel |
Koppling | Våt, flerskivig koppling |
Primär reduktionskvot | 1.528 (81/53) |
Växelförhållanden 1:a | 2.600 (39/15) |
Växelförhållanden 2:a | 1.950 (39/20) |
Växelförhållanden 3:e | 1.600 (24/15) |
Växelförhållanden 4:e | 1.389 (25/18) |
Växelförhållanden 5:e | 1.217 (28/23) |
Växelförhållanden 6:e | 1.069 (31/29) |
Slutväxel | Förseglad kedja |
Slutlig utväxlingsförhållande | 2.800 (42/15) |
Ramtyp | Tvillingrör aluminium |
---|---|
Spår | 98 mm |
Fjädringsväg fram | 120 mm |
Fjädringsväg bak | 141 mm |
Framdäck | 120/70 ZR17 M/C (58W) |
Bakdäck | 190/50 ZR17 M/C (73W) |
Längd x Bredd x Höjd | 2,100 x 805 x 1,190 mm |
Styrvinkel V H | 31° / 31° |
Hjulbas | 1,440 mm |
Markfrigång | 135 mm |
Bränslekapacitet | 19.0 liter |
Sadelhöjd | 835 mm |
Tjänstevikt* | 234 kg |
| *Tjänstevikt inkluderar alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank (mer än 90 procent kapacitet) samt verktygssats (om den medföljer). |
Beräknad torrvikt** | 213 kg |
| **Beräknad torrvikt inkluderar inte alla nödvändiga material och vätskor för att fordonet ska fungera korrekt, full tank bränsle (mer än 90 procent av kapaciteten) och verktygssats (om det medföljer). |
Typ av frambroms | Dubbla halvflytande skivor |
---|---|
Frambromsens diameter | Ø 300 mm |
Typ av frambromsok | Brembo radialmontering, M4.32 monoblock, motsatta 4-kolvs |
Typ av bakre broms | Enkel skiva |
Diameter på bakre broms | Ø 260 mm |
Typ av bakre bromsok | Enkel kolv |
Typ av framfjädring | USD-gaffel med kompressions- och returdämpning samt justerbar fjäderförspänning |
Framfjädringens diameter | Ø 41 mm |
Typ av bakre fjädring | Horizontal Back-link, Öhlins S46 gas-charged rear shock with rebound damping adjustability and remote spring preload adjustability |
Inpage Navigation Section: Tillbehör
Snabbmonterat 56L Sidoväskkit för 2026 Ninja 1100SX SE.
Designat för att rymma de flesta integralhjälmar. Väskorna monteras direkt på motorcykelns originalhandtag och ger ett rent, integrerat utseende när de tas bort.
Inkluderar vårt One-Key System: Din motorcykelnyckel fungerar även för att låsa och låsa upp väskorna.
Anpassat för att matcha 2026 årsmodell av Ninja 1100SX SE färgscheman.
Detta sidoväskkit innehåller:
Top Case 56 L Kit for the 2026 Ninja 1100SX SE
Top Case providing a spacious 47 litres of storage space. Will fit two of most full face helmets. Bracket has lateral movement damping mechanism for improved reliablity.
Includes our One-Key System: your bike’s ignition key also locks and unlocks the Top Case.
Composed to match the 2026 Model Year Ninja 1100SX SE colour schemes.
This Top Case Kit includes:
Stor vindruta, utformad för att ge ökad förarkomfort och stil. Denna ruta är cirka 30 mm högre och 60+60 mm bredare än den standardmonterade vindrutan. Dessutom har den ett 80+80 mm bredare nedre område för bättre vindskydd. Kawasaki-märkt produkt, utvecklad av Kawasaki och fullt laglig för vägbruk.
Ge din Kawasaki Ninja 1000SX ett sportigare utseende med den hexagonformade Akrapovič-ljuddämparen i kolfiber. Detta lätta slip-on-system är designat för att kunna användas tillsammans med vårt sidoväskssystem. Består av rostfritt inlopp, ljuddämparhölje i kolfiber, ändstycke i kolfiber, ljuddämparklämma i kolfiber samt en värmetålig Akrapovič-dekal med båda varumärkena. Värmeskydd i kolfiber och monteringssats ingår. Uppfyller gällande europeiska standarder.
Ge din Kawasaki ett sportigare utseende med den hexagonformade Akrapovič-ljuddämparen i titan. Detta lätta slip-on-system är designat för att kunna användas tillsammans med vårt sidoväskssystem. Består av rostfri anslutningsrör, rostfritt inlopp/titanhölje på ljuddämparen, kolfiberändstycke, kolfiberklämma samt laseretsade Akrapovič- och Ninja 1100SX-logotyper. Värmeskydd i kolfiber och monteringssats ingår. Uppfyller gällande europeiska standarder.
Svarta innerfoder i nylon med dragkedja gör det enkelt att packa ditt bagage och placera det i de låsbara sidoväskorna. När du har nått din destination tar du bara med dig innerväskorna – så kan sidoväskorna sitta kvar på motorcykeln.
Hjälp till att hålla händerna varma på vägen med ett värmehandtags system som är ergonomiskt utformat för att minimera extra volym på greppet.
Hjälp till att skydda din motorcykel från vältningsskador.
Tillverkat av slitstarkt, rivsäkert Honeycomb-tyg. Värmetåligt upp till 120 grader Celsius. Diskret märkning.
100 % polyester. Med multianvändbar (rygg)packningsväska.
(XL + toppboxöverdrag har ett extra fack som kan öppnas med dragkedja för att ge plats åt toppboxen.)
Starkt och slitstarkt flerskiktsmaterial med tejpade sömmar. Värmetåligt bikakemönster upp till 120 °C. Diskret märkning.
100 % polyester. Levereras med mångsidig förvaringsryggsäck.
(XL + toppbox-versionen har ett extra fack som kan öppnas med dragkedja för att ge plats åt toppboxen.)
Stilfull fälgdekor som kompletterar motorcykelns utseende. (Set om 4 ringar för 1 motorcykel)
Kompatibel med 17-tums fälgar.
Utvecklat i samarbete med SP Connect. Kitet består av ett kopplingsfäste, en antivibrationsmodul och en universell telefonklämma. Passar de flesta mobiltelefoner – dra helt enkelt ut kronan, skruva åt den och tryck sedan tillbaka kronan för att låsa din telefon på plats. Telefonen förblir fullt fungerande och kan fästas eller tas bort från fästet på några sekunder.
Upptäck ditt nästa äventyr
Kör utmaningsnivå. Planera blåsiga och kuperade vägar
Upptäck världens bästa utvalda körvägar exklusivt
Uppdateringar via Wi-Fi®. Ingen dator behövs
Upptäck, anpassa och njut av fantastiska körvägar med MyDrive
Kompatibel med Siri och Google Now™
Smartphone-meddelanden upplästa högt, handsfree-samtal
Livstids världsomspännande kartor, TomTom Traffic och tjänster
Dubblad processorkraft och fem gånger snabbare uppstart
Oavsett om du vill parkera din motorcykel i en depån eller i garaget – låt din värdefulla maskin vila med stil på denna Kawasaki garagematta. Mattan uppfyller FIM:s nya miljökrav och erbjuder hög absorptionsförmåga samt dammkontroll.
Ett oumbärligt verktyg för både motorcykelentusiaster och mekaniker. Designat för att ge stabilitet och bekvämlighet gör detta paddock stativ det enkelt att komma åt hjul, fjädring och andra komponenter.
Detta premium bakre motorcykelstativ kan monteras isär, vilket gör det mycket enklare att transportera. Det kompakta stativet levereras i ett butiksanpassat bärfodral med inbyggt handtag. Stativet är tillverkat i premiumstål och har en grön och svart finish. Kawasaki-logotypen är laserskuren i stålet.
Valfria gafflar för att passa dina preferenser: